Fouten melden

De beste manier om fouten, als u die tegenkomt, te rapporteren is in het Help-menu van het desbetreffende KDE-programma de optie Bug rapporteren te kiezen. U wordt dan naar de speciale website bugs.kde.org geleid, waar alle KDE-bugs worden bijgehouden, opgelost of niet.

Vindt u fouten in de vertaling, dan kunt u onder het menu Help->Info over... uitvinden wie verantwoordelijk is voor de vertaling. Deze persoon kunt u dan een mailtje sturen.

Werkt een bepaalde webpagina niet goed in Konqueror of Rekonq, dan ligt dat in 99% van de gevallen aan de website zelf. Probeer het probleem te isoleren en maak een eenvoudig HTML-bestand (testcase) aan dat de fout illustreert. Enige kennis van HTML, CSS en JavaScript is hiervoor natuurlijk vereist.

Blijkt de fout in de webpagina te zitten, aarzel dan niet en breng de webmaster op de hoogte. Eventueel kunt u zo'n site ook melden bij promozilla.org. Zit de fout toch echt in Konqueror of Rekonq, voeg dan de testcase bij uw bug-rapport; hiermee helpt u de zwaar belaste Konqueror  en Rekonq-ontwikkelaars geweldig.

Mocht het KDE-project je dusdanig aanspreken dat je een onweerstaanbare behoefte in je op voelt komen om ook mee te werken, overweeg dan lid te worden van het vertaalteam! Momenteel wordt het grootste deel van de vertaling door 4 of 5 vrijwilligers gedaan, en proefgelezen door een aantal anderen waaronder een professionele vertaler, maar meer handen zijn absoluut welkom.